عوامل روانی و فردی

عوامل روانی و فردی

5- خود پنداری

خود پنداری عبارت است از نحوه نگرش انسان نسبت به خود، و تصویری که فکر می کند دیگران از او دارند. روان شناسان بین خود پنداری حقیقی( طریقی که خود رامی بینیم ) و خود پنداری ایده آل ( طریقی که می خواهیم یا دوست داریم که دیگران ما را ببینند ) تفاوت قائل می شوند. 

5- خود پنداری

خود پنداری عبارت است از نحوه نگرش انسان نسبت به خود، و تصویری که فکر می کند دیگران از او دارند. روان شناسان بین خود پنداری حقیقی( طریقی که خود رامی بینیم ) و خود پنداری ایده آل ( طریقی که می خواهیم یا دوست داریم که دیگران ما را ببینند ) تفاوت قائل می شوند. نظریه خود پنداری تا اندازه ای بازتابی از ابعاد روان شناختی و اجتماعی مختلف است؛ برای مثال خود پنداری شخص تحت تاثیر نیازهای غریزی و اکتسابی فیزیولوژیک و روانی و عوامل اقتصادی، جمعیت شناختی و گروه های اجتماعی است.

6- سبک زندگی 

سبک زندگی یک نوع روش و شکل زندگی است که نشان می دهد افراد چگونه منابع و وقتشان را صرف می کنند (فعالیتهایشان)، چه چیز هایی را مهم می دانند (منافع و علائق آنها) و در مورد خود و جهان اطراف چگونه می اندیشند(عقایدشان). سبک زندگی نشان دهنده خودپنداری افراد نیز هست. تجزیه و تحلیل سبک زندگی افراد در بازاریابی بسیار مهم است و از آن در تقسیم بندی بازار و تعیین بازار هدف و معرفی محصولات جدید استفاده می شود.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس