عوامل روانی و فردی
5- خود پنداری
خود پنداری عبارت است از نحوه نگرش انسان نسبت به خود، و تصویری که فکر می کند دیگران از او دارند. روان شناسان بین خود پنداری حقیقی( طریقی که خود رامی بینیم ) و خود پنداری ایده آل ( طریقی که می خواهیم یا دوست داریم که دیگران ما را ببینند ) تفاوت قائل می شوند.
5- خود پنداری
خود پنداری عبارت است از نحوه نگرش انسان نسبت به خود، و تصویری که فکر می کند دیگران از او دارند. روان شناسان بین خود پنداری حقیقی( طریقی که خود رامی بینیم ) و خود پنداری ایده آل ( طریقی که می خواهیم یا دوست داریم که دیگران ما را ببینند ) تفاوت قائل می شوند. نظریه خود پنداری تا اندازه ای بازتابی از ابعاد روان شناختی و اجتماعی مختلف است؛ برای مثال خود پنداری شخص تحت تاثیر نیازهای غریزی و اکتسابی فیزیولوژیک و روانی و عوامل اقتصادی، جمعیت شناختی و گروه های اجتماعی است.
6- سبک زندگی
سبک زندگی یک نوع روش و شکل زندگی است که نشان می دهد افراد چگونه منابع و وقتشان را صرف می کنند (فعالیتهایشان)، چه چیز هایی را مهم می دانند (منافع و علائق آنها) و در مورد خود و جهان اطراف چگونه می اندیشند(عقایدشان). سبک زندگی نشان دهنده خودپنداری افراد نیز هست. تجزیه و تحلیل سبک زندگی افراد در بازاریابی بسیار مهم است و از آن در تقسیم بندی بازار و تعیین بازار هدف و معرفی محصولات جدید استفاده می شود.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)